اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم

ویلا چیست؟

ویلا یک خانه نسبتا بزرگ است، به خصوص خانه ای که برای تعطیلات در کشورهای مدیترانه استفاده می شود.

تفاوت خانه و ویلا چیست؟

تفاوت خانه و ویلا این است که خانه سازه ای است که به عنوان مسکن انسان ها عمل می کند در حالی که ویلا خانه ای است، اغلب بزرگتر و گرانتر از حد متوسط، در حومه شهر یا در ساحل، که اغلب به عنوان خلوت استفاده می شود.

چه چیزی خانه را تبدیل به ویلا می کند؟

ویلا یک سازه بزرگ و مجزا با زمین وسیعی است که آن را احاطه کرده است. بسیار مجلل است و ممکن است دارای امکاناتی مانند استخر، اصطبل و باغ باشد. یک ویلا به طور کلی محل زندگی یک خانواده است، برخلاف کاندوها و خانه های شهری که برای اقامت چندین خانواده طراحی شده اند.

کاندو یعنی چی؟

کاندومینیوم یا "کاندو" یک مسکن خصوصی اجاره ای است. کاندو معمولاً در یک ساختمان مسکونی یا جامعه یافت می شود، اما واحد به صورت خصوصی توسط شخصی نگهداری می شود که سپس صاحب ملک می شود. به طور ساده، کاندو یک تک واحد است که می تواند اجاره شود.

خانه ییلاقی و ویلا یکی است؟

یک خانه ییلاقی نمادی از شیوه زندگی سنتی تر است، در حالی که یک ویلا از خریداران خانه مدرن پذیرایی می کند. خانه های ییلاقی نیز اغلب از طریق نسل ها به دست می آیند. در مقابل، ویلاها معمولاً در زمین های از پیش تعیین شده ساخته می شوند. در نتیجه، آنها را فقط می توان در داخل بازسازی کرد، اما در خارج قابل بازسازی نیست.

محبوب ترین انواع ویلا چیست؟

ویلاهای دوبلکس مانند یک ویلا مجزا نیستند، بلکه برای ایجاد یک بلوک یکپارچه و هماهنگ از معماری، طراحی، رنگ، دکوراسیون و چشم انداز اطراف به ویلای مجاور وابسته هستند. که در ذیل انواع آن آورده شده است.

  • ویلای ترکیبی.
  • هتل.
  • استراحتگاه (رزورت)
  • خانه ییلاقی.

ویلا یا خانه ییلاقی کدام بزرگتر است؟

یک خانه ییلاقی بر روی زمین وسیعی ساخته شده است. متر مربع مساحت آن بزرگتر از تمام واحدهای مسکونی دیگر است که در بخش های بالا توضیح داده شد. یک خانه ییلاقی نشان دهنده نوعی فضای نشیمن کمی سنتی است در حالی که به ویلاهای لوکس مجموعه ای از امکانات پیشرفته مدرن داده می شود.

ویلاها از چه چیزی ساخته شده اند؟

ساختمان های ویلایی اغلب سازه های مستقلی بودند که توسط حیاط های محصورشان به هم متصل می شدند. سازه‌های چوبی، که به‌دقت با قلاب‌ها  نصب  و روی هم رولپلاک می‌شد و روی پایه‌های سنگی قرار می‌گرفت، این  یک قانون بود که بعدها با ساختمان‌های سنگی برای اتاق‌های تشریفاتی مهم جایگزین شد.

تفاوت ویلا با ریزورت در چیست؟

تفاوت بین استراحتگاه و ویلا این است که یک استراحتگاه همه چیز را در خود دارد از جمله : رستوران ها، سرگرمی ها، فعالیت ها و غیره. استراحتگاه ها نیز معمولا مهمانان زیادی دارند. ویلاها اقامتگاه های خصوصی تر و لوکسی هستند که برای احساس آرامش و صمیمیت طراحی شده اند.

تفاوت بین ویلا و آپارتمان چیست؟

تنها تفاوت این است که در آپارتمان ها تمامی امکانات رفاهی توسط خود سازنده راه اندازی می شود و مبلغ خرید دریافت می شود. از طرف دیگر، هنگام خرید ویلا، برای راه اندازی این امکانات باید از جیب خود هزینه بیشتری کنید.ویژگی اصلی که این سبک را از یک آپارتمان استاندارد متمایز می کند این است که ملک معمولاً یک طبقه است. در حالی که شما هنوز یک یا دو دیوار مشترک دارید، مزیت داشتن ویلا این است که افرادی در بالا یا پایین شما زندگی نمی کنند.

در ذیل به چند ویلای طراحی شده اشاره میکنیم.

پروژه یک ویلای کوچک

این پروژه از 3 طبقه (2 طبقه روی زمین و 1 طبقه زیر زمین) به مساحت حدود 500 متر مربع تشکیل شده است.

با توجه به درخواست مشتری، طراحی شامل یک سوئیت برای مهمان در طبقه همکف، 4 اتاق خواب مستر در طبقه اول، 2 استخر (خارج و داخل خانه) و یک روف گاردن است.

این ایده از یک معماری موقعیت پیروی می کند که از بافت بومی با مساحت کوچک به منظور حفظ دو درخت در سایت الهام گرفته شده است.

به منظور روشنایی طبقه زیرزمین، باغچه ای طراحی شده است که علاوه بر روشنایی، ارتباط بین حجم بیرون و داخل را یکپارچه کند.

در این پروژه سعی شد با ایجاد فرمی درونگرا ضمن ایجاد حریم خصوصی، بر کیفیت فضای داخلی نیز تاکید کنیم. یک قطعه مثلثی در پلان سایت، به ما کمک کرد تا دسترسی بین چشم انداز و ساختمان را به خوبی حل کنیم. اگرچه این فرم در بسیاری از موارد به ما کمک کرد، اما باعث ایجاد چالش ارتباط بین سطوح شده است.

برای تاکید بر احساس راحتی و آزادی در زندگی، خط منحنی منحصر به فردی ایجاد شده است.

ویلا دالات توسکانیا

لوکیشن ویلا: دریاچه Tuyen Lam، شهر Dalat، استان Lamdong، ویتنام

خدمات : طراحی معماری

عملکرد: ویلا توچال

مشتری: آقای ان

CFA: 200

سال : 2021

 

توسکانیا دالات ویلا واقع در دریاچه توین لام، یک ویلا تفریحی با طراحی منحصربه‌فرد است که شامل مجموعه‌های در هم تنیده چوب - سنگ - شیشه است.

مصالح به صورت هماهنگ چیده شده اند و بلوک ویلا به شکل بلوک های مجسمه ای تقسیم شده است.

معماری ویلا مدرن است اما نه چندان حساس و هماهنگ با جنگل اطراف.

 

پانل‌های شیشه‌ای بزرگ باعث می‌شوند تا دید به دریاچه به حداکثر برسد. که با پشت خانه و پنل های سنگ شکاف طبیعی برای افزایش کنتراست مصالح و نما ترکیب شده استو

طبقه فوقانی ویلا دارای یک حیاط بزرگ برای دیدن مناظر جالب و خوردن خوراک مختصر در فضای باز است.

 

دالات به عنوان یک مقصد تفریحی شناخته می شود، با آب و هوای خنک در تمام طول سال و بارندگی نسبتاً شدید.

بنابراین لازم است یک شکل معماری با سقف شیبدار ایجاد شود تا آب باران به راحتی تخلیه شود. علاوه بر این، اتاق ها رو به دریاچه تویین لام چیده شده اند تا از مناظر نهایت استفاده را ببرند. مواد روکش چوب و سنگ نیز محلی هستند و به راحتی پیدا می شوند.

 

استفاده از دامنه تپه به عنوان ورودی و پس زمینه تصویر معماری توسکانیا دالات ویلا را افزایش می دهد.

چشم انداز جنگل های کاج و درختچه ها در امتداد مسیرها مفهوم اروپای غربی را می رساند.

یک معماری ویلایی مدرن با نفس توسکانی در میان جنگل رویایی دالات جای گرفته است.

برتری طراحی ویلا به طراحی خانه های مسکونی دیگر این است که با توجه به وجود مناظر طبیعی اطراف و آزادی نسبی زمین، ارتباط با فضاهای طبیعی را میسر کرده و می تواند دارای فرمهای متنوعی باشد. در همین راستا طراحی محوطه ویلا نیز نقش مهمی در ایجاد یک مکان مناسب و آرامش بخش دارد.

تکنولوژی ساختمان سازی هر روزه در حال پیشرفت قابل توجهی است و مصالح متنوع و مقاومی ابداع می شود، بنابراین نگران اجرای ایده های خود نباشید.

ایده طراحی ویلا می تواند با در نظر گرفتن تمام جوانب طرح و ساخت، شخصیت متمایزی را به ویلای شما و محیط پیرامون آن ببخشد و در نهایت ویلای رویایی شما محقق می شود.

شرکت معماری ویلا 1000 از سال 1387 فعالیت تخصصی خود را در زمینه طراحی و ساخت ویلا آغاز نموده و تاکنون موفق به طراحی بیش از 420 واحد ویلایی و نظارت بر 103 پروژه ویلایی گردیده است. همچنین با به کارگیری بهترین آرشیتکت ها و مهندسین سازه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در جمعه 30 ارديبهشت 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco